Metody pracy
Metoda Integracji sensorycznej
więcej...Integracja sensoryczna oznacza prawidłowe i jednoczesne odczytywanie przez mózg danych dostarczanych przez zmysły. Integracja sensoryczna pozwala na wykonywanie zaplanowanych i niezaplanowanych ruchów z jednoczesnym uwzględnieniem wiedzy o otoczeniu dostarczanej przez wszystkie zmysły w sposób automatyczny, nie wymagający zastanawiania się i kontroli.
Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
więcej...Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne zakłada, że ruch jest jedną z podstawowych potrzeb człowieka, która przejawia się w różnych formach: w zabawie, w aktywnym wypoczynku oraz w codziennej pracy. Poprzez ruch człowiek wyraża swoje emocje, nawiązuje kontakty i porozumiewa się. Nazwa „ruch rozwijający” wyraża główną ideę tej metody, tj. posługiwanie się ruchem jako narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka i terapii zaburzeń tego rozwoju. System ćwiczeń w tej metodzie wywodzi się z naturalnych potrzeb dziecka, zaspokajanych w kontakcie z dorosłymi, tj. z tzw. baraszkowania.
Dogoterapia
więcej...Dogoterapia jest metodą wspomagającą rozwój, edukację, leczenie oraz rehabilitację dzieci i osób dorosłych. Dogoterapia jest formą terapii kontaktowej z udziałem odpowiednio wyszkolonych psów. Może być stosowana u osób z różnymi schorzeniami przynosząc doskonałe efekty. Swobodna zabawa z psem jest okazją do wykonywania różnorodnych zadań proponowanych przez terapeutę.
Arteterapia
więcej...To technika wspierająca psychoterapię, mająca zastosowanie nie tylko u osób dorosłych, ale i u dzieci. Pozwala na swobodną wypowiedź artystyczną, która w założeniu arteterapii daje upust wewnętrznym problemom, pozwalając je nazwać, zanalizować, w konsekwencji – oswoić.
Terapia Ręki
więcej...Ręka jest narządem mającym decydujący wpływ na jakość życia człowieka. Z jednej strony siła rąk, z drugiej precyzja niezbędna, np. przy pisaniu czy rysowaniu, pozwalają na swobodne uczenie się, a następnie pracę. Obszar kory mózgowej odpowiedzialny za ruchy kończyny górnej, dłoni, kciuka i palców, zajmuje bardzo dużą powierzchnię. Dzięki temu, jesteśmy w stanie, nawet najbardziej skomplikowany ruch, zapoczątkować, kontrolować jego trwanie i płynnie go zakończyć.
Integracja Bilateralna
więcej...Integracja bilateralna– to współpraca i koordynacja - w czasie, kiedy jakiś określony ruch jest wykonywany przez jedną stronę ciała niezależnie od ruchów jego drugiej strony, oraz zdolność koordynacji obydwu części ciała podczas wykonywania wielu sekwencji ruchów.
Fizjoterapia
więcej...Zajęcia z zakresu rehabilitacji dzięki zastosowaniu różnorodnych technik fizjoterapeutycznych mają na celu stworzenie wszechstronnego i harmonijnego potencjału w rozwoju psychomotorycznym dziecka. Działając na wielu płaszczyznach, poprzez uruchomienie i właściwe wykorzystanie naturalnych zdolności przemian funkcjonalnych niedojrzałego mózgu, staramy się dokonać istotnych zmian w rozwoju i uzyskać pomyślne wyniki.
Logorytmika
więcej...Logorytmika wspiera terapię logopedyczną łącząc ją z rytmiką. Oddziaływuje na sferę słuchową i ruchową dziecka w ścisłym połączeniu z metodologią pracy logopedycznej. Logorytmika proponuje zestaw ćwiczeń muzyczno-ruchowych, na bazie których stosuje się ćwiczenia słowno-ruchowe. Ich wiodącym składnikiem jest rytm.
Metoda Johansena
więcej...Terapia słuchowa metodą Johansena skierowana jest do osób od niemowlęctwa do późnej dorosłości (nawet 100 lat), z różnorodnymi problemami, u których stwierdza się m. in.: problemy szkolne, dysleksję, zaburzenia koncentracji uwagi, zaburzenia zachowania, trudności w czytaniu i pisaniu.
Terapia funkcji wzrokowych
więcej...Trudności z nauką czytania i pisania często spowodowane są zaburzeniami cech narządu wzroku. Bywają utożsamiane z dysleksją rozwojową, ponieważ objawy są zbliżone.
Terapia logopedyczna
więcej...Terapia logopedyczna zajmuje się: kształtowaniem prawidłowych czynności mowy - u dzieci (mówienie i rozumienie), u dorosłych z problemami neurologicznymi zaburzającymi mowę; zapobieganiem powstawaniu zaburzeń mowy na różnych etapach życia człowieka (szeroko pojęta profilaktyka logopedyczna i wczesna interwencja); usuwaniem zaburzeń mowy (diagnostyka i terapia logopedyczna).
Terapia pedagogiczna
więcej...Terapia pedagogiczna, to specjalistyczne działania mające na celu niesienie pomocy dzieciom z różnego rodzaju nieprawidłowościami rozwoju i zachowania. Zaburzenia te koryguje się poprzez oddziaływania o charakterze psychologiczno-pedagogicznym, profilaktycznym i medycznym.
Jest to szczególnie ważne na początku kariery szkolnej dziecka, kiedy niepowodzenia związane z czytaniem, pisaniem i liczeniem, brak osiągnięć w nauce zaczyna budzić niepokój rodziców, nauczycieli i samego ucznia. Warto wtedy zdecydować się na terapię.Kynologopedia
więcej...Kynologopedia jest to rodzaj terapii logopedycznej wykorzystującej obecność i czynny udział specjalnie przygotowanego psa.
Socjoterapia
więcej...Celem socjoterapii jest pomoc dzieciom np. z zaburzeniami zachowania, nadpobudliwością czy nieśmiałością . Przyświecają jej także cele edukacyjne i rozwojowe.
Bajkoterapia
więcej...Bajkoterapia jest częścią biblioterapii, z kolei biblioteapia jest częścią arteterapii, która jest formą leczenia przez sztukę. Jest pewnym rodzajem leczenia np. lęków, podnoszenia samooceny, redukowania stresu.
INPP
więcej...Według definicji przyjętej przez INPP opóźnienie neurorozwojowe, jest to przedłużające się nagromadzenie odruchów pierwotnych powyżej pierwszego roku życia oraz brak lub występowanie niedojrzałych odruchów posturalnych powyżej wieku trzech i pół lat. Występowanie lub brak odruchów pierwotnych i posturalnych podczas kluczowych etapów rozwoju stanowi wiarygodny wskaźnik dojrzałości ośrodkowego układu nerwowego. A nieprawidłowe odruchy mogą być jedną z przyczyn specyficznych trudności w nauce oraz niedojrzałego zachowania.