Agnieszka Wojda

Placówki i kadra » Nasza kadra » Nauczyciele wspomagający i terapeuci » Agnieszka Wojda

Nauczyciel wychowania przedszkolnego. Absolwentka Studiów Podyplomowych na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu kierunek Zarządzanie Oświatą. Wyższej Szkoły Zawodowej „ Kadry dla Europy” – Poznań Studia Podyplomowe „ Wychowanie Przedszkolne i nauczanie początkowe”. Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli „ Uni – Terra” Poznań – Kurs kwalifikacyjny z zakresu Przygotowania Pedagogicznego. W obszarze oświaty i pracy z dziećmi doświadczenie zdobywa od ponad 10 lat. Uczestniczka Programu Mindfulness Based Stress Reduction. W życiu prywatnym i zawodowym zafascynowana czytaniem wrażeniowym wg. M. Swędrowskiej, oraz metodą „Edukacja przez Ruch” D. Dziamskiej. W pracy z ludźmi cenię możliwość swobodnego wyrażania swoich uczuć i potrzeb. Zauważenia drugiej osoby w relacji, gdzie podczas procesu zabawy, rozmowy, konfliktu, szukamy wspólnie rozwiązań, w której obie strony są wygrane. Bo jak już wiele lat temu napisał Janusz Korczak: „Nie ma dzieci – są ludzie”. I czy człowiek jest mały, czy duży, ma prawo do szacunku i bycia wziętym pod uwagę.


Ukończyła kursy i szkolenia:

  • Marzec 2021 - szkolenie online „Trening uważności dla dzieci” Misja ciocia,
  • Luty 2019 - Montessoriańskie lekcje ciszy,
  • Luty 2019 - Rozwijanki – maluchy na 4 pory roku – Funimki,
  • Czerwiec 2019 – Techniki relaksacji i trening uważności poprzez zabawę w terapii dzieci i młodzieży,
  • Listopad 2018 – Pierwsza Pomoc przedmedyczna dzieciom,
  • Listopad 2018 – Terapia ręki I i II stopnia – diagnoza i prowadzenie zajęć terapeutycznych - SOYER,
  • Listopad 2018 - Wykorzystanie elementów Metody ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne w pracy dydaktyczno – wychowawczej – ODN Poznań,
  • Czerwiec 2017 - Sensoplastyka® podstawy metody,
  • Grudzień 2017 - Sensoplastyka® 1 stopień trenerski,
  • Październik/Listopad 2016 – Zostań opowiadaczem – fenomen słowa mówionego i jego wpływ na dzieci w wieku przedszkolnym,
  • Październik 2016 – „Nazywanie świata” – odimienna metoda nauki czytania autorstwa dr Ireny Majchrzak,
  • Wrzesień 2016 – „Wpływ muzyki wpływ na rozwój emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym”,
  • Kwiecień 2016 – Warsztat psychologiczny z zakresu pracy na zasobach, kompetencji komunikacyjnych, wzmocnienia relacji w zespole, kontaktu z tzw. "trudnym rodzicem”,
  • Październik 2015 – „ Milusiowe opowieści – aktywne słuchanie i opowiadanie metodą Flannelgraph” KLANZA,
  • Marzec 2015 – „ Jak czytać z rysunku dziecka” Analiza testu rysunkowego,
  • Styczeń 2014 – „ Idzie wiosna idzie lato, czekaliśmy tylko na to” - KLANZA,
  • Kwiecień 2014 – „ Matematyczne doświadczenia przedszkolaków”-ODN Poznań,
  • Kwiecień 2014 – Metoda Montessori – fakty i mity, czyli jak korzystać z niej mądrze w przedszkolu i domu rodzinnym,
  • Kwiecień 2013 – „Uchwyć się obłoków baśni” – KLANZA,
  • Październik 2013 – „ Idzie Jesień, idzie zima a mnie nuda się nie trzyma” – KLANZA,
  • Październik 2012 – Pierwszaki na start! Jak ułatwić adaptację dzieci rozpoczynających naukę w szkole - KLANZA,
  • Maj 2012 – Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy – wspieranie adaptacji małych dzieci w przedszkolu,
  • Listopad 2011 – „Dziecko trudne – jak postawa nauczyciela wpływa na funkcjonowanie dziecka i grupy”,
  • Październik 2010 – „ Muzyka w wychowaniu przedszkolnym i kształceniu zintegrowanym”,
  • Czerwiec 2003 - Zertifikatsprufung im Fach “Deutsch” Styczeń 2004 - Kurs na wychowawców kolonijnych.